Dobrý den šesťáci.
Tento týden začneme pátou lekci -The World.
Naučíme se nová slova, tvořit otázku s HOW na jejím začátku, budeme se učit o počasí a naučíme se stupňovat přídavná jména.
Začneme slovní zásobou, kterou můžeme použít například pro popis místa kde žijeme.
- 1. Otevřete si učebnici, Student´s book, p. 56. Do sešitu GRAMMAR si prosím přepište následující slova a naučte se je.
MY COUNTRY
a river (rivə) - řeka a bridge (bridž) - most a mountain (mauntin) - hora
the sea (si:) - moře a forest (forist) - les a valley (ueli) - údolí
a hill - kopec a beach (bi:č) - pláž a lake (lejk) - jezero
a cliff (klif) - útes an island (ajlənd) - ostrov a tunnel (tanl) - tunel
a canal (kenl) - kanál a skyscraper (skajskrejpə) - mrakodrap a field (fi:ld) - pole
a power station (pavə stejšən) - elektrárna a harbour(ha:bə) - přístav a motorway (motəuej) - dálnice
(Ke každému slovíčku si můžeš nakreslit malý, barevný obrázek - bude se ti lépe pamatovat. :) )
- 2. Student´s book, p. 56/1b - Complete the labels with the words. (Pojmenuj části obrázků správným slovem).
3. Student´s book, p. 56/2 - Answer the questions about your home. (Napiš odpověď, která platí pro místo kde žiješ.)
-4. Workbook, p. 44/1 - Rearrange the letters to make ten things. (Uspořádej slova v závorce.)
-5. Workbook, p. 44/2 - Match the words from the excercise 1 to the places on the map. (Pokus se na mapě UK najít daná místa, uspořádaná slova ze cvičení 1. Pomůžou ti malé obrázky na mapě).
Vše mi prosím opět vyfoťte a pošlete do mailu. (alenav15@seznam.cz)
Děkuji Vám za Vaši skvělou dosavadní práci. Ve většině případů je vše naprosto v pořádku.
Mějte se hezky. AM