Fulltextové vyhledávání

Pondělí 4. 5.



Milé děti, 

přeji vám krásné pondělí! Moc děkuji za krásné fotografie z čarodějnického tvoření! Najdete je ve fotogalerii. Pokud někdo ještě nějakou fotku má, neváhejte poslat. Tento týden nás čekají jen čtyři dny učení. V matematice probereme zlomky, v angličtině budeme pokračovat na téma volný čas a v českém jazyce stále pracujeme se slovesy. Jestli někoho z vás napadne nějaký zajímavý hlavolam, luštění nebo jiný úkol, neváhejte a pošlete mi ho. Já ho zveřejním, aby ho mohli vyzkoušet i vaši spolužáci. MM

Fotogalerie: https://www.zscernovice.cz/fotogalerie-zs/carodejnicky-special-4-trida

 

Matematika

Zlomky

Představte si, že máš 1 jablko. Jak se podělíš s jedním sourozencem? Jak se rozdělíš se třemi kamarády? Podívej se, k čemu jsou zlomky dobré: Zlomky_jablko.docx

Učebnice strana 116

116/1 jen si přečti a prohlédni si obrázek

116/2 Narýsuj 3 kružnice o poloměru 3 cm. Vystřihni 3 kruhy.

a)  První z nich přelož na polovinu a vybarvi (modrý obrázek). Získáš dvě stejné části. jednu polovinu modře vybarvi. Této části říkáme jedna polovina.

b) Druhý kruh přelož tak, abys získal 4 stejné části (růžový obrázek). Jednu část vybarvi růžově. Této části říkáme jedna čtvrtina.

c) Třetí kruh rozděl na 8 stejných částí (zelený obrázek). Jednu část vybarvi zeleně. Této části říkáme jedna osmina.

Kruhy si nalep (já je mám narýsované) do sešitu a udělej zápis: zlomky_zápis.docx

Zlomky ti vysvětlí i na pěkném videu:

https://www.youtube.com/watch?v=4s9tIyhUYIA

116/3 Narýsuj si 5 čtverců - o straně a = 9 cm (nebo si vezmi 5 papírů z trhacího bločku - musí to být čtverec!). Čtverec překládáním rozděl stejně jako na obrázku. V každém obrázku vybarvi 1/4 (jednu čtvrtinu). - Svoje skládanky vyfoť a pošli mi je!

Český jazyk

Učebnice 151/2 - přečti si text, vyhledej a vypiš slovesné tvary (celé). urči osobu, číslo, způsob. U způsobu oznamovacího urči čas

  osoba číslo způsob čas
pozval si 3.  j. ozn. min
přemýšlel 3. j. ozn. min.

Zkontroluj si svoji práci zde: čj_řešení_0405.docx

151/3 Přečti si text.

a) Převeď slovesa do 2. osoby jednotného čísla a čtěte text znovu. - ústně!

b) Podobně čtěte se slovesy ve 2. osobě čísla množného. - ústně

152/4 Doplň věty, aby to dávalo smysl. Věty mohou být i vtipné :-) - prosím poslat

Příklad: Kdybych zabloudil v lese, hlasitě bych křičel, aby mě rodiče našli.