Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Třídy - důležité informace > Třídy - důležité informace archív > 6. třída 2019/2020 > ANGLICKÝ JAZYK 20. 4. - 24. 4. 2020

ANGLICKÝ JAZYK 20. 4. - 24. 4. 2020



Dobrý den. 

Dnes zakončíme 4. lekci otázkami, kterými se ptáme na množství. Jsou uvozeny  - HOW MUCH? nebo HOW MANY?

Do sešitu GRAMMAR si přepiš, vyfoť a pošli spolu s úkolem k odevzdání:

            OTÁZKY S HOW MUCH? / HOW MANY? - KOLIK

1. How much použijeme na začátku otázky v případě, že se jedná o nepočitatelné podstatné jméno. 

kolik vody? ………….. How much water do we need?  ( Kolik vody potřebujeme?)

kolik peněz? ………… How much is it? ( Kolik to stojí?- Kolik peněz to stojí?)

kolik chleba?   ……… How much bread do you eat a week? ( Kolik chleba sníš za týden?)

 

How many použijeme na začátku otázky v případě, že se jedná o počitatelné podstatné jméno.

kolik banánů? ……………. How many bananas are there in the basket? ( Kolik banánů je v košíku?)

kolik plátků? …...………...  How many slices of ham do you want? ( Kolik plátků šunky chceš?)

kolik knih? ……...………..  How many books does Jane read a month? ( Kolik knih přečte Jana za měsíc?)

 

Úkol k odevzdání.

Workbook p. 38/1 - Put the things into the correct part. ( Rozděl potraviny z rámečku do správné části podle toho, zda by otázka s danou potravinou začínala na HOW MUCH nebo HOW MANY, tedy podle toho, zda je slovo počitatelné nebo nepočitatelné.)

 

Workbook 38/2 - Complete the questions ( Doplň začátek otázky v dialogu pomoci How much / How many - rozhodneš se podle slova za mezerou, podle toho, zda je počitatelné nebo nepočitatelné.)

(alenav15@seznam.cz)