Ahoj osmičko,
Děkuji za vaše úkoly, většina z vás pracuje poctivě a svědomitě, nebojte, pěkně se vám to zúročí. Z úkolů z minulého týdne jsem viděla, že to ještě vůbec není ono, proto si vše ještě znova pomalu projdeme.
Podíváme se na video, které nám připomene, co je to statistika, četnost a relativní četnost. Je to moc hezky a podrobně zpracované.
https://www.youtube.com/watch?v=qkwGRLQLHsk
a zkusíme ještě aplikovat do života – mimochodem, většina firem požaduje v praxi tabulky podobného typu, určitě se s tím v životě setkáte ještě mockrát.
Zkusíme si zodpovědět jednoduché otázky z úvodu do statistiky.
Uč. Oranž. Str 51/A přečtěte si, prohlédněte data v tabulce a zkuste odpovědět na otázky 1 – 8. Prosím poslat písemně jen odpovědi.
Dále si projdeme cvičení D
512 žáků je statistický soubor – je to celý vzorek, který zkoumáme.
První řádek – počet sourozenců – je to skutečný počet sourozenců jednotlivých žáků
Druhý řádek – počet žáků znamená, že 0 sourozenců mělo 119 žáků, 1 sourozence mělo 246 žáků, atd.
Třetí řádek je počet žáků v procentech – kolik % je 119 žáků ze všech 512.
Myslím, že na tom nic není J
Zkusíme si doplnit tabulku E na str. 54. Stejným způsobem. Ta tabulka se váže k našemu příkladu D.
Sloupec se 3 sourozenci – žáků bylo 32, četnost je kolik je 32 žáků ze všech 512 žáků: 32/512=0,0625 a to je 6,25%. Zbytek si doplňte sami. Prosím poslat.
Ještě zkusíme cvičení F na str. 54. Stejným postupem J
A procvičujeme v příkladech 57/4 a 56/5
No a teď z vás budou super analytici J
A abychom nevyšli ze cviku opakování rovnic J pouze příklady 1 – 4, nezapomínat na zkoušku
https://www.matematikaza1.cz/linearni-rovnice-priklady/
Hezký týden. P.