MATEMATIKA 18.5. - 22. 5. 2020



Ahoj osmičko,

Děkuji za vaše úkoly, většina z vás pracuje poctivě a svědomitě, nebojte, pěkně se vám to zúročí. Z úkolů z minulého týdne jsem viděla, že to ještě vůbec není ono, proto si vše ještě znova pomalu projdeme.

Podíváme se na video, které nám připomene, co je to statistika, četnost a relativní četnost. Je to moc hezky a podrobně zpracované.

https://www.youtube.com/watch?v=qkwGRLQLHsk

a zkusíme ještě aplikovat do života – mimochodem, většina firem požaduje v praxi tabulky podobného typu, určitě se s tím v životě setkáte ještě mockrát.

Zkusíme si zodpovědět jednoduché otázky z úvodu do statistiky.

Uč. Oranž. Str 51/A přečtěte si, prohlédněte data v tabulce a zkuste odpovědět na otázky 1 – 8. Prosím poslat písemně jen odpovědi.

 

Dále si projdeme cvičení D

512 žáků je statistický soubor – je to celý vzorek, který zkoumáme.

První řádek – počet sourozenců – je to skutečný počet sourozenců jednotlivých žáků

Druhý řádek – počet žáků znamená, že 0 sourozenců mělo 119 žáků, 1 sourozence mělo 246 žáků, atd.

Třetí řádek je počet žáků v procentech – kolik % je 119 žáků ze všech  512.

Myslím, že na tom nic není J

 

Zkusíme si doplnit tabulku E na str. 54. Stejným způsobem. Ta tabulka se váže k našemu příkladu D.

Sloupec se 3 sourozenci – žáků bylo 32, četnost je kolik je 32 žáků ze všech 512 žáků: 32/512=0,0625 a to je 6,25%. Zbytek si doplňte sami. Prosím poslat.

 

Ještě zkusíme cvičení F na str. 54. Stejným postupem J

 

A procvičujeme v příkladech 57/4 a 56/5

 

No a teď z vás budou super analytici J

A abychom nevyšli ze cviku opakování rovnic J pouze příklady  1 – 4, nezapomínat na zkoušku

https://www.matematikaza1.cz/linearni-rovnice-priklady/

Hezký týden. P.